جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
  • میهن وب هاست
تبلیغات
کد خبر: 2749 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ | ارسال توسط :
194 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی که باهدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت، آورده‌های خوبی به همراه داشته است، گفت: با تقویت نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف این طرح برای غلبه با کرونا به‌روز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مسلم چشمی در دیدار با نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اذعان به اینکه حدود ۲۰ ماه است که کشور با ویروس منحوس کرونا دست‌به‌گریبان است، اظهار کرد: ایران نیز همانند همه دنیا در مقابله با کرونا با فرازوفرودهایی روبرو بوده است، به‌طوری‌که در برخی موارد موفق در مواردی هم ناموفق بوده است.

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بابیان اینکه ضروری است که موارد موفقیت در غلبه با کرونا مستند و از آن در ادامه راه استفاده کرد، افزود: یکی از دلایل حضور در شهرستان‌ها، رصد فعالیت‌ها و موفقیت‌هایی است که در خط مقدم مبارزه با کرونا انجام می‌شود تا از این طریق بتوانیم موفقیت‌ها را به‌صورت کشوری اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه از مواردی که منجر به موفقیت و نرسیدن به هدف شده نیز باید درس بگیریم که در آینده تکرار نشود، بیان کرد: طرح شهید سلیمانی که باهدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت، آورده‌های خوبی در نقاط مختلف کشور در مقابله با کرونا به همراه داشته است.

چشمی با تأکید بر این‌که طرح شهید سلیمانی با تقویت نقاط قوت و ارائه راهکار برای برطرف کردن نقاط ضعف  به‌روز شده است، ابراز کرد: نسخه جدید این طرح به‌تمامی نواحی و سپاه‌های استان اعلام‌شده است تا با بهره‌گیری از توان تمامی اقشار  مختلف بسیج بر این بیماری غلبه کنیم.

وی بابیان اینکه در مبارزه با یک اپیدمی نیازمند یک کار دسته‌جمعی هستیم، افزود: قطعاً  مبارزه با این ویروس منحوس از عهده یک فرد، گروه و یا یک صنف برنمی‌آید، به همین دلیل از اقشار مختلف بسیج کمک گرفته‌ایم تا با توانمندی که در آنان وجود دارد بتوانیم کرونا را شکست دهیم.

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه امروز به‌صورت لجستیکی برای مقابله با ویروس کرونا واردشده است، یادآور شد: تلاش می‌کنیم با درگیر کردن بسیج محلات از توان این قشر از بسیج در این حوزه نیز بیشترین استفاده را ببریم تا از این طریق کرونا را به‌صورت محله‌ای و منطقه‌ای رصد و سرکوب کنیم.

تهیه و چاپ ۱۰۰هزار پمفلت توصیه طب سنتی

در ادامه مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه و اهمیت کاشمر به‌عنوان یکی از شهرستان‌های مهم تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: کاشمر در بحث کرونا با امکانات و توانمندی که داشت با تلاش و کوشش کادر درمان اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری و درمان کرونا انجام دادند.

محسن ذاکریان بابیان اینکه درزمینهٔ طب سنتی آمادگی داریم کارهایی که در مراکز زیرمجموعه خودمان انجام داده‌ایم، برای بهره‌مندی مردم کاشمر با برگزاری دوره‌های آموزشی انتقال دهیم، ابراز کرد: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی پزشکان به‌ویژه کرونا، می‌توانیم بیش از ۲۰ داروی گیاهی مورد تأیید وزارت بهداشت را نیز تأمین کنیم.

وی تأکید کرد: در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه ۱۰۰ هزار پمفلت مربوط به توصیه‌های طب سنتی با تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی تهیه و چاپ‌شده است.

طب سنتی و اسلامی یکی از راه‌های مقابله با کرونا

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز تنها راه نجات و رهایی از این بیماری منحوس و خانمان‌سوز را رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم دانست و گفت: باید در این راستا نیز طب سنتی و اسلامی نیز به‌عنوان یکی از راه‌های مقابله با کرونا موردتوجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین با اذعان به اینکه قائل نیستم که تمام مواردی که در طب سنتی وجود دارد نتیجه‌بخش است، خاطرنشان کرد: باید زمینه و فرصت برای استفاده از طب سنتی تا حدی که در بیمارستان‌ها این امکان وجود دارد مهیا شود تا از این طریق برای مداوای بیماران گام برداشته شود.

در ادامه فرماندار کاشمر نیز با اشاره به اینکه کاشمر به دلیل داشتن امکانات و تجهیزات پزشکی و وجود پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف به‌عنوان قطب پزشکی در منطقه مطرح است، گفت: از زمان شیوع کرونا و به دلیل زائرپذیر بودن شهرستان، بخشی از افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های کاشمر از شهرستان‌ها و حتی استان‌های دیگر بودند.

مسلم ساقی بابیان اینکه در پیک پنجم کرونا علاوه بر تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان ۱۰۴ تختخوابی شهید مدرس کاشمر قسمتی از بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان به پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص یافت، یادآور شد: در چند روز گذشته بر اساس آمار جمع‌آوری‌شده، ۴۹ درصد بستری‌شدگان در بیمارستان‌های کاشمر غیربومی و ساکن سایر شهرستان‌ها بودند.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری  و درمان نیز در کاشمر اقدامات خوبی انجام‌شده است به‌طوری‌که این امور باعث شده آمار فوتی‌ها در این شهرستان از میانگی استانی پایین‌تر باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر نیز با تأکید بر اینکه از بدو شیوع ویروس کرونا بسیج و سپاه در تمامی عرصه‌ها پای‌کار سلامتی مردم و تأمین برخی اقلام موردنیاز افراد نیازمند و آسیب‌دیده ناشی از کرونا بوده است، گفت: از اسفند۹۸ تمامی پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در نقاط روستایی و شهری در کنار مردم و کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند.

سرهنگ علی یعقوبیان ضدعفونی کردن معابر، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی، کمک و رسیدگی به خانواده‌هایی که درگیر کرونا می‌شوند، شناسایی افراد مبتلا و کمک به واکسیناسیون و درمان بیماران کرونایی را بخشی از اقدامات انجام‌شده مجموعه سپاه و بسیج با مجموعه بهداشت و درمان عنوان کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای محرم نیز علاوه بر توزیع ۹۲ هزار پرش غذای گرم و ۴۰ هزار ماسک بین هیئت‌ها و ساکنین حاشیه شهر و محرومین، حساب دفتری افراد بدهکار درمجموع ۱۵ میلیون تومان تسویه شده است.

بستری ۴ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کاشمر

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز با اشاره به اینکه کاشمر با جمعیت ۱۵۵ هزارنفری در حال حاضر به بیش از ۴۰۰ هزار نفر خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌کند، گفت: با توجه به گذشت حدود ۲۰ ماه از شیوع ویروس کرونا در سایه همراهی و همکاری مجموعه‌های مختلف تاکنون ۸۰ جلسه ستاد کرونا در شهرستان برگزارشده است که مصوبات کارشناسی آن نقش بسزایی در کنترل این بیماری داشته است.

دکتر محمدجواد یزدانی بابیان اینکه با همکاری بسیج ۲۸ هزار نفر بیماریابی شدند که نیمی از این تعداد تستشان مثبت بوده است، بیان کرد: اگرچه با همکاری ناحیه مقاومت بسیج مرکز واکسیناسیون در منطقه محروم شهر راه‌اندازی شده است و در حال حاضر دو پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در شهر کاشمر فعال است اما تنها دغدغه‌ای که در این زمینه وجود دارد بحث تأمین واکسن موردنیاز است.

وی با اشاره به اینکه از بدو شیوع کرونا تاکنون ۴ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کاشمر بستری شدند، یادآور شد: در پیک پنجم کرونا شاهد بستری ۱۵۰ نفر در بیمارستان‌های کاشمر بودیم، اما خوشبختانه این تعداد بستری امروز به ۱۰۰ نفر رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تأکید بر اینکه تاکنون در سایه حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی و کمک‌ها و مشارکت خیرین و نیکوکاران بسیاری از امکانات و تجهیزات پزشکی موردنیاز به‌ویژه برای مقابله با کرونا در شهرستان تأمین‌شده است، خاطرنشان کرد: در صورت استمرار این بیماری و ورود به پیک ششم قطعاً به دلیل قدیمی بودن و استفاده بیش‌ازحد تجهیزاتی که در اختیارداریم امکان استفاده از آن وجود ندارد و در این حوزه نیازمند توجه جدی برای نوسازی تجهیزات و امکانات پزشکی در شهرستان هستیم تا برای پیک‌های بعدی آمادگی کامل داشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: بسیج جامعه پزشکی کاشمر با ۲۶۴ عضو فعال یکی از مجموعه‌های فعال و خدمات رسان در حوزه پزشکی و درمانی است به‌طوری‌که بسیاری از اعضا به دلیل تخصص و تجربه‌ای که دارند در مناسبت‌های مختلف برای ویزیت و درمان بیماران نیازمند در نقاط شهری و روستایی گام برداشتند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 


منبع خبر «» است و قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2749 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید