پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
  • میهن وب هاست
تبلیغات
کد خبر: 2616 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ | ارسال توسط :
173 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مسابقه کتابخوانی «نسل حسین» به مناسبت فرارسیدن محرم الحرام در حال برگزاری است. یکی از چهار کتاب این پویش «پشت درهای بهشت» است که در ادامه، آن را به‌صورت مختصر معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقه کتابخوانی «نسل حسین» به مناسبت فرارسیدن محرم الحرام در حال برگزاری است. یکی از چهار کتاب این پویش «پشت درهای بهشت» است که در ادامه، آن را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

رمان «پشت درهای بهشت» نوشته رضا کاشانی اسدی که درباره رخدادهای پیش و پس از واقعه عاشورا و جامعه کوفه در آن‌ زمان است، به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ پنجم رسیده است.

رضا کاشانی نویسنده این اثر، در رمان «پشت درهای بهشت»، فضای خدعه و خفقان زمان شهادت امام حسین (ع) را به تصویر کشیده و برخی از عبرت‌های ماجرای عاشورا را در قالب داستان بیان کرده است. او با استفاده از روایات تاریخی، ماجرای زندگی فردی را به تصویر کشیده که بخشی از زوایای پنهان آن ‌برهه تاریخی را برای مخاطب روشن می‌کند.

نویسنده این ‌کتاب، مخاطبش را به شهر کوفه و زمانی می‌‌برد که ۱۰ هزار نامه برای امام حسین (ع) فرستاده شده و از او دعوت کرده ‌اند برای امامت به کوفه بیاید. اما با ورود عبیدالله بن زیاد، ورق برمی‌گردد و کوفه روی دیگرش را نشان می‌دهد. در نتیجه کوفه در اختیار ابن ‌زیاد قرار گرفته و مردم شهر و قبایل برای بیعت با او، از هم سبقت می‌گیرند.

در این کتاب با فردی به نام «موقع» که جوان کوفی و شاگرد ویژه حبیب بن مظاهر است، آشنا و همراه می‌شویم. پدرِ موقع نیز از ترس خشم ابن زیاد به دربار رفته و موقع را نیز با زور به همراه خود برای دستبوسی می‌برد. پدرش او را در خانه حبس می‌کند تا دور و بر حبیب بن مظاهر نباشد. وقتی حبیب به قصد پیوستن به امام حسین (ع) از کوفه خارج می‌شود، موقع با واقعیتی روبه‌رو می‌شود که سرنوشتش را تغییر می‌دهد.

رضا کاشانی اسدی در رمان «پشت درهای بهشت»، فضای خدعه و خفقان زمان شهادت امام حسین (ع) را تصویر کرده و برخی از عبرت‌های ماجرای عاشورا را در قالب داستان بیان کرده است. او با استفاده از روایات تاریخی، ماجرای زندگی فردی را به تصویر کشیده که بخشی از زوایای پنهان آن ‌برهه تاریخی را برای مخاطب روشن می‌کند.

پویش «نسل حسین» به مناسبت فرارسیدن محرم‌الحرام، مسابقه‌ای را با محوریت کتاب «پشت درهای بهشت» تدارک دیده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب عدد ۱۱ را به سامانه ۵۰۰۰۵۴۶۰ ارسال کرده یا با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور، این کتاب را تهیه کنند.

این پویش که از نوزدهم مرداد آغاز شده و تا نوزدهم مهر ۱۴۰۰ ادمه خواهد داشت، با همکاری کتابشهر ایران، سازمان تبلیغات و مرکز رسانه‌ای شیرازه برگزار شده و در پایان، ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به برگزیدگان خود اهدا می‌کند. 

انتهای پیام/


منبع خبر «» است و قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2616 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید