دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4036 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ | ارسال توسط :
24 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

فعالیت سامانه بارشی که از سه روز قبل در شمال کشور شروع شده است، در شبانه روز گذشته نیز ادامه یافت و بیشینه نقطه‌ای ارتفاع بارش‌های آن در «امامزاده اسحاق» گیلان به ۱۷۸ میلی‌متر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، فعالیت سامانه بارشی که از سه روز قبل در شمال کشور شروع شده است، در شبانه روز گذشته نیز ادامه یافت و بیشینه نقطه‌ای ارتفاع بارش‌های آن در «امامزاده اسحاق» گیلان به ۱۷۸ میلی‌متر رسید.

علاوه بر این میزان بارش‌های ۷۲ ساعته در ایستگاه‌های «خشکبیجار» در گیلان به ۱۱۸، «آستارا» در گیلان ۱۱۷.۶، فرودگاه رشت ۱۱۳.۵، «سیاهمزگی و پنج خاله» در گیلان ۱۰۳، «بالارودسیاهکل» ۹۶ و استانداری گیلان به ۹۱.۶ میلی متر رسید.

این بارندگی‌ها سبب شد تا حدود ۴۰ میلی متر به میانگین پهنه‌ای بارش گیلان افزوده و بخشی از کم بارشی‌های به‌جا مانده از مهرماه گذشته تا کنون جبران شود.

با این همه همچنان گیلان با کسری حدود ۹ درصدی بارش از ابتدای سال زراعی تا کنون مواجه است.

فعالیت این سامانه در بخش‌هایی از استان مازندران نیز سبب ثبت بارش‌های قابل توجه و کاهش دمای هوا شد.

فعالیت این سامانه بارشی خسارت‌هایی نیز در پی داشته است که از جمله آن می‌توان به گزارش سقوط درخت، رانش دیواره کوه در جاده امامزاده هاشم، آب‌گرفتگی چند روستا و خسارت به بخش کشاورزی اشاره کرد.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی با سطح هشدار زرد به تناوب تا آخر هفته در بخش‌هایی از مناطق شمالی کشور ادامه دارد.

منبع خبر ( ) است و قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4036 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید