دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4005 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۰۵ | ارسال توسط :
19 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

بانک مرکزی اعلام کرد: کل منابع ارز ترجیحی برای امسال ۱۳.۶ میلیارد یورو تعیین شده که معادل ۱۵ میلیارد دلار است که تخصیص و تامین آن تا هفتم مردادماه متناسب با سهمیه ارزی تعیین‌شده انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی با تکذیب گزارشی با عنوان «سرنوشت مبهم ارز ترجیحی؛ نیمی از سهمیه ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در چهار ماه مصرف شد» که در یکی از روزنامه‌ها منتشر شده بود، اعلام کرد: ادعای این روزنامه مبنی بر اینکه نیمی از سهمیه ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در چهار ماه مصرف شد! و همچنین طرح این ادعا که سقف تعیین شده برای تخصیص این ارز در سال جاری ۱۱ میلیارد دلار است کاملاً اشتباه بوده و تکذیب می‌شود. از این روزنامه همواره انتظار انتشار آمار و ارقام و تحلیل دقیق و صحیح می‌رود.

طبق تبصره (۴) بند (الف) قانون بودجه سال ۱۴۰۳، دولت و دستگاه‌های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶.۷.۸ از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مجازند ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات صرفاً کالاهای اساسی کشاورزی، دارو و مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی که فهرست آن تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به تصویب هیأت وزیران می‌رسد به تخصیص، فروش، تهاتر یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی، به نرخ ترجیحی اقدام کنند.

همان‌طور که عنوان شد، کل منابع ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ معادل ۱۳.۶ میلیارد یورو تعیین شده که حدود معادل ۱۵ میلیارد دلار است؛ لذا اعلام ۱۱ میلیارد دلار سهمیه ارزی برای سال ۱۴۰۳ و نتیجه‌گیری بعد از آن کاملاً اشتباه است.

همچنین از معادل ۵.۳ میلیارد دلار تخصیص ارز گفته‌شده حدود، معادل ۵.۱ میلیارد دلار تأمین ارز شده است.

در پایان تاکید می‌شود میانگین سهمیه ارزی ماهانه برای سال ۱۴۰۳ معادل ۱.۲۵ میلیارد دلار است، لذا تخصیص و تأمین ارز تا تاریخ هفتم مردادماه متناسب با سهمیه ارزی تعیین‌شده انجام شده است.

منبع خبر ( ) است و قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4005 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید