جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
  • میهن وب هاست
تبلیغات
کد خبر: 2566 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ | ارسال توسط :
54 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمهور بلاروس از ورود یک محموله نظامی بزرگ از روسیه به این کشور که شامل هواپیماهای نظامی و سامانه‌های دفاع موشکی است، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور بلاروس روز چهارشنبه از ورود یک محموله بزرگ تجهیزات سخت افزاری نظامی از روسیه، همزمان با تقویت قوای ناتو در کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش وبگاه رادیو «اروپای آزاد» «آلکساندر لوکاشنکو » رئیس جمهور بلاروس  که در شهر «بابرویسک» سخنرانی می‌کرد،گفت که ده‌ها فروند جنگنده و سامانه دفاع هوایی از جمله سامانه‌های موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه در آینده نزدیک به بلاروس تحویل داده می شود. وی جبه زئیات بیشتری اشاره نکرد.

لوکاشنکو همچنین تایید کرد که قصد دارد در ۹ سپتامبر با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در مسکو در مورد همکاری بیشتر بین دو کشور مذاکره کند. لوکاشنکو گفت که همکاری عمیق‌تر با روسیه حاکمیت کشورش را از بین نخواهد برد.

وی گفت: «ما به عنوان دو دولت مستقل روابط خود را تقویت می‌کنیم و نیازی به از بین بردن حاکمیت و استقلال دو ملت نیست.»

نیروهای نظامی روسیه و بلاروس قرار است اواخر ماه جاری میلادی رزمایش نظامی بزرگ مشترکی را برگزار کنند.

رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک تولد به «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس که دوشنبه ۶۷ ساله شد، گفت که دوستان در بلاروس همیشه می‌توانند روی حمایت مسکو حساب کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خطاب به رئیس جمهور بلاروس  آمده است: «دوستان ما در بلاروس همیشه می‌توانند بر حمایت روسیه حساب کنند.  شک ندارم که ما به همکاری خود برای تقویت روابط روسیه و بلاروس در زمینه‌های مختلف ادامه خواهیم داد.»

رئیس‌جمهور روسیه چندی قبل گفت که کشورش آمادگی دارد به بلاروس کمک نظامی ارائه کند. پوتین گفت که طبق معاهده جامع نظامی میان این دو کشور، مسکو حاضر است در صورت لزوم و افزایش فشار خارجی، به این کشور نیروی نظامی بفرستد.

لوکاشنکو پیشتر هشدار داده بود که تانک‌ها و هواپیماهای ناتو در فاصله بسیار نزدیک به مرزهای بلاروس صف‌آرایی هستند.لوکاشنکو گفت: «با پوتین به توافق رسیدم که روسیه به حفظ امنیت در بلاروس در صورت نیاز کمک کند.»

رئیس جمهور بلاروس نیز اخیرا گفته بود که مینسک با ائتلاف با روسیه مخالف نیست، اما این حرکت نباید به معنای از دست دادن حاکمیت و استقلال باشد.

انتهای پیام/م


منبع خبر «» است و قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2566 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید