دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3771 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۳۳ | ارسال توسط :
30 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف تخلف است، گفت: این موضوع ناشی از سیاست‌گذاری‌های نامناسب آموزشی در کشور است.

سید ابوالحسن مصطفوی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف اظهار کرد: این رویه اشتباه و تخلف است چون عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ناشی از سیاست‌گذاری‌های نادرست آموزش و پرورش در بی‌توجهی به مدارس دولتی است.

وی افزود: عدم ثبت‌نام از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف باعث بازماندگی از تحصیل می‌شود و این اقدام خلاف عدالت آموزشی است، بنابراین مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید در این رابطه پاسخگو باشند.

مصطفوی متذکر شد: موضوع ثبت‌نام‌نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف قابل پیگیری توسط مجلس شورای اسلامی است و در جلسه کمیسیون آموزش این موضوع بررسی خواهد شد.

وی بیان کرد: سیاست‌گذاری‌های آموزشی نیاز به بازنگری دارد، در حالی که در یک سو بر مهارت‌آموزی و تغییر در شیوه آموزش‌های ارائه‌شده در مدارس با هدف ارائه دانش کاربردی تأکید می‌شود و حتی این موضوع از سوی رهبر انقلاب هم مورد تأکید قرار گرفته است اما شاهد هستیم سیاست‌گذاری‌ها همچنان در مسیر تقویت حافظه‌محوری و ارائه دروس غیرکاربردی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: روند فعلی باعث می‌شود افراد صاحب قدرت و ثروت با دستیابی به مدارس باکیفیت و معلمان بهتر نمرات بالاتری دریافت کنند، از سوی دیگر با اعمال سهم بالای نمرات دوره متوسطه دوم در کنکور می‌توانند به دانشگاه‌های بهتر راه یابند.

انتهای پیام/+

منبع خبر ( ) است و قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3771 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید