دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3259 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۱ | ارسال توسط :
10 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

بنابر اعلام سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از سوم تا هشتم مرداد ۱۴۰۳، تعداد ۳۴۳ نفر به علت گرمازدگی راهی مراکز درمانی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک یکتاپرست گفت: از سوم تا هشتم مرداد ۱۴۰۳، تعداد ۳۴۳ نفر با علائم گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که این آمار نگرانی‌های جدی در خصوص سلامت عمومی در روزهای گرم اخیر را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: از مجموع بیماران، ۲۷۱ نفر به صورت شخصی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و ۷۲ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ ثبت شده است. از این تعداد، ۳۷ نفر توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و ۳۵ نفر دیگر در محل توسط اورژانس درمان شده‌اند.

یکتاپرست افزود: از مجموع بیماران، ۲۱ نفر نیاز به بستری در مراکز درمانی داشته‌اند و تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به علائم گرمازدگی و اقدامات پیشگیرانه، خاطرنشان کرد: گرمازدگی می‌تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود و لازم است که افراد در شرایط گرمای شدید، علاوه بر نوشیدن آب کافی، از مصرف الکترولیت‌ها و مایعات مناسب دیگر نیز غافل نشوند.

یکتاپرست توصیه کرد: در صورت بروز علائمی مانند سرگیجه، ضعف، تهوع و افزایش دمای بدن، افراد بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پایان از تمامی همکاران و تیم‌های اورژانس که در این شرایط سخت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازند، قدردانی کرد و بر اهمیت همکاری و هماهنگی بین مراکز درمانی و اورژانس کشور تاکید کرد.

منبع خبر ( ) است و قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3259 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید