جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
  • میهن وب هاست
تبلیغات
کد خبر: 2366 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ | ارسال توسط :
56 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

تهران- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ از رشد ۱۰ درصدی وصول مطالبات در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت وصولی بدهی قطعی (اجرائیات) نیز ۱۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، حسین امیری‌گنجه در حاشیه نشست شورای معاونین اداره کل غرب تهران عنوان کرد: درک شرایط حساس اقتصادی و نحوه مواجهه با اپیدمی کرونا و ارایه برنامه های اثرگذار از جمله تعامل با کارگاه های بحران دیده،  تغییر در ارایه خدمت رسانی به بیمه شدگان، گسترش خدمات غیر حضوری، حذف موانع اداری و اجرای بخشودگی جرایم مهمترین شاخص های اعتمادسازی تامین اجتماعی با کارفرمایان و رفع موانع تولید بوده است.  

وی افزود: با توجه به تعطیلی ناشی از شیوع کرونا در مردادماه، حضور مسئولین و کارکنان سازمان در این ایام گامی مهم در کاهش مشکلات کارفرمایان و بیمه شدگان است.  

امیری گنجه با اشاره به اهمیت وضعیت اقتصادی کشور،  عبور از بحران طی دو سال گذشته و با تاکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به این مهم که در اقتصاد مقاومتی،  برای حفظ و ارتقای توان و قدرت اقتصادی و تقویت بنیه بخش تولیدی کشور تاکید فراوان شده است، اقتصاد کشور با محوریت تولید ملی در شرایط خاص به گردش درآمد، و تامین اجتماعی با توجه به نقش خود در فراهم سازی خدمات عمومی در بخش سلامت، درمان و تامین معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران نقش تعیین کننده در کاهش دغدغه کارفرمایان و بیمه شدگان داشته و این شاخص مهم به وفاق و رضایت مندی ملی کمک شایانی خواهد کرد.

وی اقدامات تامین اجتماعی را در مواجهه با ویروس منحوس کرونا با هدف کنترل شیوع بیماری، قطع زنجیره انتقال ویروس، خدمت رسانی به بیماران کرونایی، حمایت از کسب و کارها، بنگاه های تولیدی و کارفرمایان، حمایت از کارگران و بیمه شدگان و اقدامات مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی دانست و گفت: بخشودگی جرائم کارگاه ها در شرایط خاص اقتصادی و اپیدمی ویروس منحوس کرونا یکی از موثرترین حمایت های سازمان تامین اجتماعی از کارگاه های تولیدی، صنعتی، خدماتی و آموزشی بوده است.  

امیری گنجه تاکید کرد: در اجرای این طرح، در سطح اداره کل غرب تهران بزرگ ۲هزار و۶۱۱ درخواست بخشودگی جرائم از طریق سامانه به ثبت رسید،  که از این تعداد ۲هزار و ۳۸۳ درخواست مورد تائید قرار گرفت و  براساس جدول ارائه شده به میزان ماه های تقسیط از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد جرائم مورد بخشودگی قرار گرفت.

افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه 
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ همچنین یادآور شد: با وجود تحریم های ظالمانه، مشکلات اقتصادی، بحران های مالی و گسترش ویروس کرونا برخی اقدامات از قبیل برقراری بیمه بیکاری، افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا و برقراری مستمری به بیمه شدگان مرحوم جانباختگان نیز در این مدت مورد توجه سازمان قرار گرفت.

رشد ۱۰ درصدی وصول مطالبات تامین اجتماعی در مرداد ماه ۱۴۰۰

به گفته این مسئول، اجرای بسته ۱۴ گانه حمایتی از تولید، توسعه خدمات غیر حضوری در قالب طرح ملی ۳۰۷۰  و اجرای بخشودگی جرایم نیز از دیگر طرح‌های ارزشمند سازمان در این دوران بوده است.  

به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان ٩٩) با حضور مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد.
این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.
پرداخت هدیه ازدواج، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری‌بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی در سامانه اختصاصی خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی، ابلاغ مفصاحساب، ماده ٣٨ قانون تأمین اجتماعی، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه‌شده، نام‌نویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه‌شده اصلی، درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق بیمه به‌صورت کسری از ماه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، اخذ غیرحضوری تعهدنامه برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی، امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی‌ها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام رسیدگی، پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری ناشی از کرونا، سرویس غیرحضوری دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست حق بیمه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی، حذف کاغذ از درآمد، پرداخت غیرحضوری کمک هزینه مراسم ترحیم، برقراری و پرداخت غیرحضوری بیمه بیکاری، اخذ غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی و کمک هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیرحضوری مستمری بازماندگان، اخذ تعهدنامه غیرحضوری فرزندان اناث بازمانده، واکشی عکس از سامانه نام‌نویسی، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی، امکان تقسیط غیرحضوری و نظام‌مند بدهی‌ها، پرداخت غیرحضوری حق بیمه کسری از ماه، هوشمندسازی لیست ارسالی کارفرمایان و امکان پرداخت آنلاین و احتساب آنی واریزی در حساب بیمه‌شده، کارفرما ٣٠ خدمت طرح ٣٠٧٠ محسوب می‌شود.

۱۳۵۲

منبع خبر «» است و قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2366 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید