جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
  • میهن وب هاست
تبلیغات
کد خبر: 2354 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ | ارسال توسط :
62 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

تهران- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی گفت: به نظر می‌رسد پاندمی کرونا تا مدت‌ها همراه جامعه ما خواهد بود از این رو باید برای ارائه خدمات استاندارد در پزشکی تولیدمثل با موضوعات مرتبط با کرونا و درمان بیماران، دستورالعمل‌های جدید تعریف و اجرا کرد.

به گزارش ایرنا حمیدرضا طیبی در بیست ‌و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل رویان که صبح امروز ۱۰ شهریور برگزار شد افزود: محققان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در این مدت سعی کردند ضمن ارائه خدمات، با بازنگری در پروتکل ها، مطالعات بالینی در زمینه پزشکی تولید مثل و سلول های بنیادی و ویروس کرونا و این اپیدمی انجام دهند که نتایج آن در مجلات علمی به چاپ رسیده است. به عنوان مثال، می توانم به موش تراریخته “کوویدسا” اشاره کرد که برای مطالعه کرونا تولید شد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش نیز به منظور بالا بردن سطح دانش و آگاهی جامعه در تمام سطوح (مردم و دانشگاهیان) برنامه‌های آموزشی ارائه و آخرین دستاوردهای این زمینه نیز به آنها منتقل شد.  اطمینان داریم با رشد و آگاهی و مطالعات تحقیقاتی که در این عرصه صورت می‌گیرد، راهکارهایی نیز خواهیم یافت تا بر این بیماری مسلط شویم. 
رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه شاهد اتمام این دوره سخت با تلاش محققان در سطح جهانی باشیم افزود: تا بتوانیم در برنامه های آینده بدون دغدغه با حضور محققان درکنارهم تجربیات منتقل و برنامه‌های مشترک برای آینده تدوین شود. 
دکتر طیبی تصریح کرد: جامعه علمی در دو سال اخیر مزایای زیادی را در برنامه های مجازی به دست آورده است. اگر زیرساخت فناوری اطلاعات بتواند به طور کامل با مجموعه ای همراه باشد ، اولین و مهمترین نکته این است که “همه برای پیوستن خوش آمدید” بدون بار زمان ، بودجه و حتی ویزا. این امر به دستیابی بیشتر در زمان کمتر کمک می کند.
وی با بیان اینکه جامعه علمی در این دو سال تجربیاتی هم با برنامه های مجازی کسب کرده و با ارزش است افزود: این نشان داد که در صورت داشتن زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات در کمترین زمان می توان بهره برداری بهینه ای داشت. این زیرساخت ها امکان حضور همگان از هر نقطه ای را میسر ساخت بدون آنکه دغدغه ای در مورد زمان، مکان، هزینه و یا حتی ویزا داشته باشند.

منبع خبر «» است و قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2354 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قالب وردپرس ایرانی خبرگزاری و خبرخوان رسالت (دموی 1) در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید